7 yıl önce duyurulduğundan bu yana gözlerimizi yollarda bırakan, son dönemde de defalarca tekrar ertelenen Cyberpunk 2077, en sonunda 10 Aralık 2020’de piyasaya sürülecek. Peki son yılların belki de en çok beklenen oyunu olan Cyberpunk 2077 hakkında neler biliyoruz?

SaniyedeKare ekibi olarak ağzımız sulana sulana beklediğimiz Cyberpunk 2077’ye artık sayılı günler kaldı. CD Projekt Red’in Witcher 3’ten sonraki ilk büyük oyunu (Gwent’i saymıyoruz haliyle) olan Cyberpunk 2077, yaklaşık 7 yıldır geliştiriliyordu ve bu yılın Mart ayında çıkması planlanmıştı. Fakat ne oldu? Çıkış tarihi önce yaz aylarına, ardından Kasım’a ve son olarak da 10 Aralık’a ertelendi. Biraz telaşlandıran bu ertelemeler esnasında, CD Projekt Red’in yayınladığı Night City Wire bölümleri sayesinde oyun hakkında daha çok bilgi edindik, ve bilgi edindikçe de, telaşımızın boşa olduğunun farkına vardık. Bu makaleyi de, hem “nedir bu Cyberpunk 2077 hype’ı, millet başka bir şey konuşmaz oldu” diyen, hem de bizim gibi biraz telaş içine girmiş olan okurlarımıza amme hizmeti olarak sunmayı kendimize görev bildik. Dilerseniz lafı fazla dolaştırmadan, Cyberpunk 2077 hakkında bildiklerimize hızlıca giriş yapalım.

Cyberpunk 2077 hikayesi, karakter yaratma, silahlar ve Braindance

Cyberpunk 2077, adını almış olduğu masaüstü RPG’si Cyberpunk’ın dünyasını bize getiren bir rol yapma oyunu. Teknolojik, ancak karanlık bir gelecekte insanların “ekmek mücadelesini”, bu alternatif evrenin getirdiği etik soru işaretlerinden, kutuplaşmış grupların birbirleriyle çatışmasına kadar iç içe geçmiş, sıkı örgülü bir hikaye bekliyoruz. Bu evrende Amerika’da kalmış birkaç megalopolisten biri olan Night City’de ekmeğini kovalayacak olan karakterimiz V’yi oynayacağız. Karakterimizin dış görünüşünün kontrolü alışılagelmişin oldukça dışında seviyede elimizde olacak…hatta belki biraz fazla (erkek karakterlerin penis boyutlarını ayarlayabileceğimiz söyleniyor!). Bunun yanısıra, karakterimizin geçmişini de seçeceğiz ve seçim yapabileceğimiz üç geçmişin (Nomad, Street Kid ve Corpo) hepsi ayrı bir questline ile oyuna başlayacak. Sonrasında da, yine geçmişimize bağlı olarak bazı karakterlerle farklı konuşmalar içine girebileceğiz: Örneğin Street Kid iseniz, Night City’nin sokaklarında büyümüş bir çocuk olarak nereden hangi ilacın alınacağını, hangi mekanlarda takılmamamız gerektiğini bir Corpo’dan (yani üst tabaka bir iş insanı) çok daha iyi biliyor olacağız. Kısacası geçmişimiz, oyundaki hikayede önemli bir rol oynayacak.

cyberpunk 2077, şehir
Night City’nin arka sokakları

Cyberpunk 2077, tabi ki bize çılgın silahlar kullanma fırsatı da verecek. Cephaneliğimizde olan silahlar tech, power, smart, melee weapons ve cyberware olarak gruplandırılıyor. Tech ve power grupları, bildiğimiz silahlardan çok farklı değil, bir AK-47’yi ve bir roketatarı bu gruplarda bulabilirsiniz. Çok da Cyberpunk değil bunlar. Melee silahlar da aynı şekilde, sadece biraz daha “teknolojik” görünüyorlar. Işın kılıcı gibi, ama daha punk düşünün, hah işte melee silahlar bunlar. Ama gelelim smart silahlara; bunlardan bizlere gösterilen bir tanesi var ki, mermileri güdümlü. Örneğin bir duvar arkasında siper almışken bu akıllı silahla düşmanlarımızı, falsolu atışlarla alt etmemiz mümkün olacak. Adeta 2008 yapımı berbat film Wanted’daki gibi, ama bu Cyberpunk olduğu için, daha inandırıcı! Bir de Cyberware var ki bu da Deus Ex serisindeki “augmentation”lar gibi, vücudumuza taktığımız modifikasyonlar. Örneğin insanüstü bir güce sahip kollarınız olabilir, ya da minik roketler atan kollarınız.

Bu oyunda belki de en merak ettiğimiz şeylerden biri de Braindance. Cyberpunk 2077 dünyasında, insanlar anılarını, o anda hissettikleri her şeyi (görmeden koku almaya; hissettikleri heyecana kadar) kaydedebiliyorlar ve bu deneyimlere braindance deniyor. Başka insanlar da bu deneyimleri satın alabiliyorlar ve yükseltilmiş sanal gerçeklikle (VR/AR gibi bir şey, adını bilmiyoruz, belki ona da braindance deniyordur) kaydı alan insanın anısını sanki kendisi yaşıyormuşçasına tadabiliyorlar. Tahmin edileceği üzere, braindance’in bu evrendeki en yaygın kullanımı…porno. V ise bazı önemli detayları yakalayabilmek için bu braindance’lerden yararlanıyor olacak. Batman Arkham oyunlarındaki dedektiflik sekanslarını düşünün; ancak bu sekansı gerek birinci kişiden, gerekse de dış bir kameradan gözlemleyebildiğinizi düşünün. Braindance, onu çeken kişinin duyularıyla doğrudan bağlantılı olduğu için, örneğin çeken kişi ölüyorsa (ki bu tip braindance’lere “flatliner” deniyor) izleyen kişiye “ölüm hissini” tattırdığı için karaborsada (deep web mi yoksa?) çok pahalıya satılabiliyor. Cyberpunk dünyasının karanlığına dalışımızı hızlandıracak olduğunu tahmin ettiğimiz braindance hakkında çok heyecanlı olduğumuzu söyleyelim!

Çeteler, arabalar, kamyonlar ve daha fazlası

Cyberpunk 2077, haritası ve hikayesiyle olduğu kadar atmosferiyle de akıllarımızı alacak kuşkusuz. Night City’de kol gezen çeteler, onlardan kaçarken (ya da onları kovalarken) kullanacağımız arabalar oyuna dair en merak ettiğimiz detaylardan. Oyunda göreceğimiz çeteler şöyle;

  • Animals: Night City’nin VIP barlarını ve mekanlarını koruyan bu steroid basılmış izbandutlar, genelde işlerini kaba kuvvetle ve eski tip silahlarla hallediyor gibiler. Fiziksel güçlerinin yüksek olmasından dolayı, karşılaştığımızda oldukça fazla miktarda ter döktürecekler gibi.
  • Maelstrom: Gözlerinin yerinde genellikle “eye-optics” adı verilen Cyberware’ler taşıyan bu çete, biraz Joker’ın (Batman’deki) çetesindeki acımasız ve kötülük yapmaktan haz alan tiplere benziyorlar. Gösterilen oynanış videolarında tatmin edici sayıda görevde bu çeteyle “etkileşime” geçeceğiz gibi.
  • Valentinos: Night City’nin Heywood bölgesinde takılan bu çete, Corporate War’dan kalma Hıristiyanlığın temsilcileri aslında. Şehirdeki duvarlara Hz. İsa ve Hz. Meryem’le alakalı grafitiler yapmayı seviyorlar. Genellikle Latin kökenli üyelere sahip çete, yakın dövüş silahlarını pek bir seviyor gibi.
  • 6th Street Gang: Santo Domingo bölgesinde, valentinos’un komşusu konumunda takılan bu çete, biraz Güney Amerika yerlilerini anımsatıyor. Amerika bayrakları, kot-tişört ikilisi ve bira en sevdikleri şeyler. Valentinos’la, haliyle, bir çekişme halindeler.
  • Voodoo Boys: Hacker netrunner’lardan oluşan bu çetenin yegane amacı Night City’nin siber güvenlik duvarı Blackwall’u aşmak ve onu ele geçirmek. Hatta ortada somut bir çete olmadığı, hacker’ların birbiriyle iletişimde olması sonucu böyle bir grup kurdukları söyleniyor. Şehirdeki en iyi netrunner’lar onlar olduğundan, hack yaparken, Eddies çalarken ve korsan Braindance işine girerken dikkat etmek gerekecek. Bu çete, genellikle Pacifica bölgesinde yaşıyor ve “işlerini” yürütüyor.
  • Tyger Claws: Night City’nin Chinatown’ı Westbrook’ta fink atan bu çetemiz, uyuşturucu ticaretinden fuhuşa, her türlü pis işle meşgul. Kendilerine yamuk yapanların dizlerini kırmakla ünlenen Tyger Claws, katanaları çok seviyor.
  • The Mox: Tyger Claws’un fuhuşa sürüklediği ve sonrasında öldürdüğü kadınların öcünü almayı kendine görev bilmiş bu çetenin asıl derdi kaplanlarla. Şehirde, adeta John Wick’teki Bowery King’in ağına benzer bir ağ kuran bu çetenin üyelerinin ne zaman silahını çekip sizi öldüreceği hiç belli olmaz!

Bunların dışında, hakkında henüz diğerleri kadar detay bilmediğimiz Nomad çeteleri var. Bunlar Badlands adı verilen şehir sınırında takılıyorlar ve genellikle birbirlerini destekliyorlar ve Night City’deki corpo’larla çatışma halindeler. Bu çetelerden bazıları şu şekilde: Aldecaldos, Wraiths ve Raffen Shiv.

Kara geleceğin binekleri!

Night City Wire Episode 4’te gösterilen otomobiller, motosiklet ve diğer bilumum sürüş araçları beni şahsen çok etkiledi. Zira oldukça geniş bir yelpazeye sahip görünüyorlar ve GTA’da olduğu gibi farklı amaçlarımıza hizmet edecek farklı sınıflar var. Bu sınıflardan ilki Economy; adından da anlaşılacağı üzere ucuz ve performansı düşük arabalar bu sınıfta. Muhtemelen Street Kid ve Nomad hikayelerinin başlarında bu sınıftaki arabalardan birini alabileceğiz. Corpo’nun hikayesi biraz daha farklı başlayacağından onlar bir tık yüksek seviye başlayabilir diye düşünüyorum (ve umuyorum aslında). Economy sınıfından sonra Executive (yani “yönetici”) sınıfı geliyor ve artık iş bir sonraki seviyeye taşınmış oluyor. Klasik arabaların Cyberpunk yorumu gibi duran bu sınıfta altı tekerlekli limuzin benzeri araçları görmek mümkün. Heavy Duty adı verilen bir sonraki sınıfımızda ise, büyük boyutlu kamyonlar ve askeri araçlar yer alıyor. Açıkçası bunlardan bir tanesiyle şehirde küçük bir GTA seansı yaşamak istiyorum. Ya da, bir göreve giderken zırhlı aracımla mekana dalmayı. Ve çoğumuzun para biriktirip almaya çalışacağı sınıfa geldik: Sport. İsmiyle müsemma bu sınıfta yüksek hızlı ve teknolojik araçlar mevcut. Ben şimdiden gözüme bir Camaro kestirdim bile! Son olarak Night City’nin en lüks araçları, Hypercars sınıfına geldik. Bu sınıf hem yüksek hız, hem de zırhlı araç mantığını tek otomobilde birleştirmesiyle ünlü. Cyberpunk 2077’deki şarkıcılar ve Braindance yıldızları genellikle bu tarzı seviyor. Hikayede ilerleyip para ve saygı biriktirebilirsek, belki bizim de bir tane olur, neden olmasın.

Adeta oto sanayideki abilerin eski araba parçalarından birleştirerek yaptıklarına benzeyen MaiMai, ekonomi sınıfının en “sevimli” üyesi.

Night City Wire Episode 4’te gösterilen bir diğer önemli tema, oyundaki stillerdi. Şehrin yıllar boyu gelişen kültürüyle paralel olarak ortaya çıkan stiller, kara gelecekteki insanların sınıflarını belli etmek için kullandıkları bir aparat gibi. Cyberware’lerden, üstümüzdeki kıyafete; arabamızdan, implantlarımıza kadar her şeyde bu stilleri görebilecek ve seçebileceğiz.

Neomilitarism favori stillerimizden!
  • Kitsch: Neon saçlar, karanlıkta parlayan dövmeler ve krom kaplama takılar! Görünüşün, fonksiyondan daha önemli olduğu bu stil genellikle gece kulübü müdavimleri, Street Kid’ler gibi kişiler tarafından tercih ediliyor. Bütün stiller arasında en renkli olanı bu gibi duruyor.
  • Entropism: Corporate War’dan sonra ortaya çıkan bu stil, genellikle Nomad’ler ve yoksul sınıf tarafından benimsenmiş durumda. Aslında bir “stil” bile değil, sadece gerekli olduğu için vücudunu örtme, birtakım Cyberware’ler takma gibi bir ihtiyaçtan doğmuş. Bu stili seçenler genellikle “işimi görsün yeter” gibi bir mantığa sahip.
  • Neomilitarism: Benim şimdilik favorim olan bu stili CD Projekt Red şu şekilde tanımlıyor: “Gösterişsiz ölümcül zarafet”. Genellikle Corpo’lar ve zengin kesim tarafından benimsenen bu stilin mottosu “öz, stilden daha önemlidir.” Pahalı takım elbiseler, koyu renkler ve keskin çizgiler: işte Neomilitarism bu!
  • Neokitsch: Genellikle Braindance yıldızları ve rock yıldızları gibi ünlüler tarafından kullanılan bu stilde pahalı kürkler, parlak renkler ve ışıltılı takılar hakim. Neomilitarism’den sıkılan ve farklı bir şeyler arayan zenginlerin yöneldiği bu stil, diğerleri arasında tarihsel olarak en yenisi.

Johnny Silverhand, bir yan karakterden daha fazlası

Keanu Reeves’i E3 2019’da ilk gördüğümüz andan itibaren Johnny Silverhand karakterinin Cyberpunk 2077’nin hikayesinde önemli bir rol oynayacağını biliyorduk. Yayınlanan oynanış videolarından topladığımız hikaye kırıntılarına göre Johnny Silverhand bir yan karakterden çok daha fazlası olacak. Çoğu oyunda karşımıza çıkan, bize yapacağımız görev hakkında bilgiler ve tüyolar veren bir karakterden öte, Night City’deki kokuşmuş düzenle nasıl savaşılması gerektiği hakkındaki fikir ayrılıklarımız hikayenin gidişatını belirleyecek. Elbette ki kendinize biçeceğiniz rol sebebiyle – veya Keanu reyisin karizması yüzünden – çoğu kararda bu karakteri takip etmek isteyebilirsiniz. Ancak unutmayın ki hikayenin düz bir çizgi izlemediği gibi bu karakterin oyuna etkisi de düz bir çizgi izlemiyor.

Detaylar farkedilmediği sürece başarılıdır

Gelişen teknoloji şüphesiz ki bu oyunda karşımıza yalnızca daha cilalı grafikler ile çıkmayacak karşımıza. Aynı zamanda hikayesinden seslendirmesine bu oyun üzerinde çalışan dehaların gösterdiği detaycılığın bu teknolojiler aracılığıyla oyuna yansıtılabilmesi, hikaye ile bütünleşmemizi sağlayacak. Kısacası rol yapma gibi rol yapma imkanı! Bu teknolojilerden birisi son Night City Wire bölümünde tanıtılan JALI teknolojisi. Bu teknoloji Cyberpunk dünyasındaki karakterlerin sadece oyunun desteklediği dillere uygun olarak konuşabilmelerini sağlamıyor, aynı zamanda o an söylenen mesajın karakterlerin mimiklerine nasıl yansıdığını da kontrol ediyor. Bu arada yakın zamanda CD PROJEKT’in yayınladığı yazıya göre Cyberpunk 2077 Türkçe seslendirme desteklememesine rağmen, Türkçe altyazı seçeneği oyunda bulunacak.

Bu muhteşem dünyayı tamamlayan en önemli öğelerden bir diğeri ise oyundaki müzikler. Şehrin farklı mahallelerinde değişecek arka plan seslerine ek olarak oyunda dinleyeceğimiz müzikler de unutulmaz oyun müzikleri listelerinde yerini almaya aday. Şehirde arabamızla takılırken radyomuzda veya bir gece kulübünde duyabileceğimiz bu müzikler için onlarda müzisyen ile çalışılmış. Bu müzisyenler arasında Cyberpunk 2077’den bağımsız olarak tanıyabileceğiniz Run the Jewels, Refused ve Grimes gibi isimlere ek olarak daha önce Hans Zimmer abimizle çalışmış Tina Guo gibi yetenek abidesi müzisyenler de var. Night City’de duyacağımız onlarca müzik arasında şüphesiz ki elektronik müzik en baskın tür olacak.

İşlerden izin alın, okulları asın!

SaniyedeKare ekibi olarak hype trenine hep beraber bindiğimiz başka bir oyun uzun zamandır gelmemişti. Hatta o kadar gaza geldik ki geçtiğimiz aylarda Bedava Oyun E-mail Listemiz takipçilerimizden birine Cyberpunk 2077’yi ön sipariş ile hediye ettik. 10 Aralık’tan itibaren birkaç ay boyunca Night City’de kaybolmayı ve hafızalarımıza kazınan önemli anları dönüp buraya karalamak için sabırsızlıkla bekliyoruz!